Stichting Behoud Hoogaars gebruikt cookies om de website te analyseren en voor social media. Door gebruik te blijven maken van deze website of door hieronder op "Akkoord" te klikken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Stichting Behoud Hoogaars

Het bestuur van de SBH is gesplitst in een beleidssector en een werkgroepssector.

Beleidssector

De beleidssector omvat 5 (dagelijks) bestuursleden: voorzitter, vice-voorzitter, penningmeester, secretaris en een bestuurslid Communicatie, PR & Media. Deze groep draagt zorg voor de dagelijkse leiding, vrijwilligers, en voor beleid, strategie, en representatie. Daarnaast vallen zaken als financiën, administratie en correspondentie, sponsoring en donateurs onder de beleidsverantwoordelijkheden.

  • Bart Bouwmeester,  interim voorzitter, medewerkersbeleid, lid SHVH
  • Joris Meerbach, huisvesting SBH, secretaris SHVH
  • Hans Kole, projectontwikkeling, evenementen, penn.mstr. SHVH
  • Peter van Rhede van der Kloot, lid SBH, voorzitter SHVH
  • René de Haas, secretaris, lid SHVH
  • Carel Merk, penningmeester
  • (vacant), PR/Communicatie

Werkgroepssector

Bestuursleden uit de werkgroepssector dragen zorg voor de werkgroepen: Boeken en Varen, Onderhoud en Restauratie, Communicatie & PR, Vrijwilligersbeleid en Documentatie.

De werkgroepen, ieder met een eigen coördinator als (algemeen) bestuurslid, hebben de volgende taakverdeling:

  • Boeken en Varen: Sjaak Oosterling
    Onderwerpen: veiligheid(eisen) en vaardigheden (criteria), opleiding en certificering, reisvoorbereiding, bemanning, instructie schepen, kontakt FVEN.
  • Onderhoud en Restauratie: Ruud Dreesman
    Onderwerpen: technisch en groot onderhoud, restauratieprojecten, werkplaats- en materialenbeheer, helling- en restauratieprojecten
  • Communicatie, PR, media: (vacant)
    Onderwerpen: de Nieuwsbrief en in samenwerking met derden het vakblad CONSENT. Verder de SBH-website en folders, publiciteit en (pers)voorlichting, sponsorwerving en donateurs. Daarnaast betrokken bij mediatheek en documentatie, historisch onderzoek.
  • Vrijwilligersbeleid en documentatiewerkgroep: Gaston Timmerman
    Onderwerpen: Werfzaken medewerkers, kantoorcoördinatie en coördinerend redactielid van de Klapmuts.